Το συνεργείο μας εκτελεί όλες τις εργασίες για ταχογράφους. Έχει εγκριθεί για εκτέλεση εργασιών που σχετίζονται με τους ταχογράφους και παρέχει τις προβλεπόμενες υπηρεσίες με βάση την οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για όλους τους εγκεκριμένους τύπους ψηφιακών ταχογράφων. Ενημερωθείτε ποιο κάτω για την έκδοση κάρτας για ψηφιακό ταχογράφο και γιατί όλα τα νέα φορτηγά και ελαφρά οχήματα άνω των 3,5 τόνων αλλά και όσα μεταφέρουν περισσότερα από εννέα επιβάτες θα πρέπει να εφοδιάζονται με ψηφιακούς ταχογράφους.
Τι είναι Ταχογράφος
Ο ταχογράφος είναι η συσκευή ελέγχου μέτρησης (καταγραφής) ταχύτητας και διαστημάτων κίνησης - στάσης των επαγγελματικών οχημάτων. Οι ταχογράφοι διακρίνονται σε δύο κατηγορίες, τους ψηφιακούς ταχογράφους (digital tachographs) και τους αναλογικούς ταχογράφους (analogue tachographs)Ψηφιακοί Ταχογράφοι
Ο ψηφιακός ταχογράφος (digital tachograph), όπως αποκαλείται, είναι μια συσκευή καταγραφής στοιχείων, η οποία τοποθετείται μέσα στα οχήματα που χρησιμοποιούνται στις οδικές μεταφορές με βάση τις διατάξεις του κανονισμού 3821/85 και 561/2006*.Όμοιος σε εμφάνιση με έναν αναλογικό ταχογράφο, ο ψηφιακός ταχογράφος αποτελείται από δύο ξεχωριστά μέρη. Τη μονάδα που τοποθετείται στο εσωτερικό της καμπίνας και ένα ταχύμετρο/οδόμετρο. Η εσωτερική μονάδα αποτελεί και τον εγκέφαλο του συστήματος, έχει τη δυνατότητα να καταγράφει δεδομένα σχετικά με τον οδηγό για διάστημα 12 μηνών αλλά και να προσφέρει πληροφορίες σχετικές με υπέρβαση των ορίων ταχύτητας και με τις ανάγκες συντήρησης του ταχογράφου.Η συσκευή του ψηφιακού ταχογράφου καταγράφει το χρόνο οδήγησης, την περίοδο εργασίας, άλλες περιόδους διαθεσιμότητας, τα διαλείμματα κατά την εργασία, τις ημερήσιες περιόδους ανάπαυσης των επαγγελματιών οδηγών, όπως την ταχύτητα του οχήματος και τη διανυόμενη απόσταση. Ο ψηφιακός ταχογράφος με κάρτα μνήμης καθιερώθηκε με τον Κανονισμό 1360/2002/ΕΚ (τροποποίηση του 3821/85/ΕΟΚ). Ο ταχογράφος αυτός λειτουργεί με κάρτα μνήμης (smart card), που αντικαθιστά τη χάρτινη καρτέλα που χρησιμοποιείται με τον αναλογικό ταχογράφο.
Ώρες οδήγησης, ανάπαυσης οδηγών
Διάλειμμα
Διάλειμμα είναι η περίοδος κατά τη διάρκεια της οποίας ο οδηγός αναπαύεται και δεν επιτρέπεται να οδηγεί ή να εκτελεί κάποια άλλη εργασία. Μετά από κάθε περίοδο οδήγησης τεσσερισήμισι ωρών, ο οδηγός πρέπει να λάβει διάλειμμα διάρκειας τουλάχιστον 45 λεπτών, εκτός εάν λάβει την ημερήσια ανάπαυσή του.
Παράδειγμα:
Οδήγηση 4,5 ώρες Διάλειμμα 45 λεπτά
Οδήγηση 2,5 ώρες Άλλη εργασία 30 λεπτά Οδήγηση 2 ώρες Διάλειμμα 45 λεπτά
Το διάλειμμα των 45 λεπτών μπορεί να αντικαθίσταται από διάλειμμα 15 λεπτών που ακολουθείται από διάλειμμα 30 λεπτών. Αυτά τα διαλείμματα πρέπει να είναι κατανεμημένα με αυτή τη σειρά εντός της περιόδου των 4,5 ωρών.
Παράδειγμα:
Οδήγηση 2 ώρες Διάλειμμα 15 λεπτά
Οδήγηση 2,5 ώρες Διάλειμμα 30 λεπτά
Ημερήσιος χρόνος οδήγησης.
Ο ημερήσιος χρόνος οδήγησης μεταξύ του τέλους μιας ημερήσιας ανάπαυσης και της αρχής της επόμενης ημερήσιας ή εβδομαδιαίας ανάπαυσης δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 9 ώρες. Η Εκτελεστική Απόφαση Ε. Επιτροπής αρ. C (2011) 3759 της 7-6-2011 προβλέπει τον τρόπο υπολογισμού του ημερήσιου χρόνου οδήγησης, σε περίπτωση που ο οδηγός δεν έχει κάνει χρήση των περιόδων ανάπαυσης που προβλέπει ο Κανονισμός 561/2006.
Παράδειγμα:
Οδήγηση 4,5 ώρες Διάλειμμα 45 λεπτά Οδήγηση 4,5 ώρες
Οδήγηση 4 ώρες Διάλειμμα 45 λεπτά
Οδήγηση 2,5 ώρες Διάλειμμα 45 λεπτά Οδήγηση 2,5 ώρες
Ο εβδομαδιαίος χρόνος οδήγησης δεν υπερβαίνει τις 56 ώρες εντός μιας εβδομάδας.
Ο συνολικός χρόνος οδήγησης στη διάρκεια δύο διαδοχικών εβδομάδων δεν υπερβαίνει τις 90 ώρες.
Περίοδος ημερήσιας ανάπαυσης.
Κάθε οδηγός πρέπει να λαμβάνει μια περίοδο ημερήσιας ανάπαυσης μέσα σε 24 ώρες από το τέλος της προηγούμενης ημερήσιας ή εβδομαδιαίας περιόδου ανάπαυσης. Η κανονική περίοδος ημερήσιας ανάπαυσης είναι τουλάχιστον 11 ώρες.
Κατ' εξαίρεση, ο οδηγός μπορεί να λάβει μειωμένη περίοδο ημερήσιας ανάπαυσης διάρκειας 9 συνεχόμενων ωρών, τρεις φορές την εβδομάδα.
Περίοδος εβδομαδιαίας ανάπαυσης.
Μόλις συμπληρωθούν έξι συνεχόμενα εικοσιτετράωρα από το τέλος της προηγούμενης εβδομαδιαίας ανάπαυσης, ο οδηγός πρέπει να ξεκινήσει νέα περίοδο εβδομαδιαίας ανάπαυσης. Η κανονική περίοδος εβδομαδιαίας ανάπαυσης είναι διάρκειας τουλάχιστον 45 συνεχόμενων ωρών.
Σε διάρκεια δεκαπενθημέρου, ο οδηγός μπορεί, αντί για δύο κανονικές περιόδους εβδομαδιαίας ανάπαυσης, να λάβει μια κανονική και μια μειωμένη περίοδο εβδομαδιαίας ανάπαυσης διάρκειας τουλάχιστον 24 ωρών.
Στην περίπτωση αυτή, η μείωση πρέπει να αντισταθμίζεται με ισοδύναμη ανάπαυση που λαμβάνεται συνολικά πριν το τέλος της τρίτης εβδομάδας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου